Onderzoek en advies
Diagnostiek betekent dat we een advies geven, naar aanleiding van onderzoek. We doen dat voor kinderen en jongeren van 0-18 jaar.We doen dat waar mogelijk aan de hand van landelijke diagnostische ggz richtlijnen voor diagnostiek en behandeling. De vormen van onderzoek zijn onder meer:
- Intelligentieonderzoek,
- Neuropsychologisch onderzoek (zoals hoe een kind denkt en dingen doet)
- Sociaal-emotioneel onderzoek (b.v. over het ontwikkelingsniveau, het temperament of de vaardigheden van een kind),
- Persoonlijkheidsonderzoek (over het karakter van een kind),
- Gezinsdiagnostiek (b.v. hoe gezinsleden met elkaar omgaan),
- Onderzoek binnen de context van het kind (b.v. schoolobservaties),
We zijn deskundig op het gebied van: handelingsgerichte of beschrijvende diagnostiek, eendagsdiagnostiek bij ADHD en autisme.
WAT WIJ DOEN
We gaan uit van de hulpvraag van de cliënt. U krijgt tijdens het onderzoek een vaste professional die met u het doel van het onderzoek, de problematiek en de onderzoeksresultaten bespreekt en u adviseert. Ons doel is een verantwoord en bruikbaar advies. Daarbij staan we voor heldere verslagen en adviesgesprekken waarin de belangrijkste helpende en de storende factoren voor het kind, de opvoedingssituatie en de omgeving (context) aan bod komen. In onze adviezen verwijzen we naar effectieve interventies die passen bij de unieke situatie van het onderzochte kind. Daarvoor is afstemming met de belangrijkste mensen rondom het kind nodig, zoals met ouders, school of hulpverleners vanuit de gedachte: wat willen en kunnen zij veranderen? Het doel is een advies te geven waar ouders, kind en betrokkenen achter kunnen staan
We hebben ervaring in het doen van onderzoek en het behandelen van kinderen met uiteenlopende problematiek en ernst. Het onderzoek wordt uitgevoerd door professionals. o.a. Psycholoog, Orthopedagoog
Indien u gebruik wil maken van onze specialisten kunt u contact op nemen via het onderstaande contact formulier.
FORMULIER
VOOR DE AANVRAAG
"*" geeft vereiste velden aan